Debutantentornooi Wetteren
Het debutantentornooi was een mooie zonnige dag met heel veel leuke partijen.
Levi had een foutloze voorronde en speelde in de A-finale ook erg goed om zo de grote zilveren medaille van stap 2 en 2+ te bemachtigen. Kas wist 3/4 te halen in de voorronde en het zilver in de B-finale. Teo, Kobe en Wout scoorden elk 1,5/4 in de voorronde. In de finale mochten ze het tegen elkaar opnemen. Kobe wist goud te winnen, Wout won zilver, Teo kreeg het brons. Al gaf Kobe nadien aan dat hij vond dat Teo in het begin van de partij wel heel sterk speelde. Rayyan voelde zich even wat ziekjes bij aankomst. Dat kwam wel goed en ook zijn puntenmotor kwam op stoom, in de pauze schaakte hij er verder op los en 3 partijen later kreeg hij de zilveren medaille.
In de groep van stap 3 en 3+ wist Thibo het met een mooie 3,5/4 tot de A-finale te schoppen, daar wist hij de grote bronzen medaille te halen. Andreas wist op dit tornooi voor het eerst een halfje en daarna een vol punt te scoren tegen een moeilijke concurrent. Dit was goed voor goud in de B-finale. Maarten wist tot slot nog goud in de C-finale te halen met een 2,5/3 in de finale.
Alle uitslagen vind je hier: https://www.dewettersevrijpion.be/debutanten-uitslagen.
Het 7e en laatste debutantentornooi van het seizoen gaat door op vrijdag 17 juli te Gent. Alle info en inschrijvingen
